.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توصیه هاشمی به خاتمی در خصوص انتخابات

اکبر هاشمی رفسنجانی از سید محمد خاتمی خواسته است در شرایط کنونی درباره کاندیداتوری خود در انتخابات آتی ریاست جمهوری سخنی نگوید.

به گزارش شمال نیوز به نقل ازعصرایران ، در جلسه ای که هفته گذشته در دفتر هاشمی برگزار شده، خاتمی با اشاره به گمانه زنی های متعددی که درباره احتمال کاندیداتوری اش صورت می گیرد به هاشمی گفته است که قصد دارد طی بیانیه ای صریحا اعلام کند که چنین قصدی ندارد.

استدلال خاتمی برای صدور چنین بیانیه ای، این بوده است که گمانه زنی های موجود باعث تشدید موج تخریب ها علیه وی می شود و از سوی دیگر کاندیداتوری وی می تواند این تفسیر را به وجود آورد که نظام و به ویژه اصلاح طلبان در زایش نیروهای جدیدی که بتوانند کشور را اداره کنند، دچار مشکل شده و لذا به نیروهای گذشته رجوع کرده است.

بر اساس این گزارش، هاشمی رفسنجانی که خود تجربه مشابهی در انتخابات ریاست جمهوری گذشته داشته به خاتمی توصیه کرده است که در شرایط کنونی بر عدم کاندیداتوری خود تصریح نکند تا در آینده و بر اساس مقتضیات بعدی، همه پل های پشت سر برای کاندیداتوری احتمالی شکسته نشده باشند.

هاشمی به خاتمی گفته است که سیاست کنونی وی در عدم تایید یا تکذیب بهترین تاکتیک در شرایط فعلی است و نتیجه این جلسه نیز پذیرش دیدگاه های هاشمی توسط خاتمی بوده است.

هم اکنون بین طیف های مختلف جریان اصلاح طلب درباره کاندیداتوری خاتمی اختلاف نظرهای جدی وجود دارد.

از یک سو، جبهه مشارکت موکدا به کاندیداتوری مجدد سید محمد خاتمی تاکید دارد و او را تنها گزینه ای می داند که توان رقابت با اصولگرایان و به ویژه کاندیدای اصلی آنها، محمود احمدی نژاد را دارد.

از سوی دیگر، اعضای بلندپایه حزب کارگزاران نیز تاکنون بارها بر این نکته تاکید کرده اند که خاتمی را گزینه مناسبی می دانند اما جمع بندی شان این است که رای نمی آورد و بدین ترتیب سرمایه ای به نام خاتمی به هدر خواهد رفت.

حزب اعتماد ملی نیز با کاندیداتوری خاتمی مخالف و معتقد است بهترین گزینه ای که اصلاح طلبان باید بر روی او اجماع کنند مهدی کروبی است که حتی پیش از ریاست جمهوری خاتمی، در مجلس ششم استارت اصلاحات را زده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 25 تير 1387
چهره تکراری یعنی برنامه تکراری ..... چهره جدید یعنی برنامه جدید .... سریال تلویزیون که نیست ؟!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.502 seconds.